Arkivar
Administrator
Vokste opp i:
"Transkulturia" på Salgsmesse
v/ Berit Dahl , IBANytt 1999, nr. 3
Nye erfaringer kan man aldri få nok av. Med eget firma og offensiv informasjonsvirksomhet om flerkulturell oppvekst, nyttet jeg sjansen til å presentere både firma, tema og meg selv på salgs- og presentasjonsmessen "Jentespranget" i Kristiansand 24. og 25. april. Arrangører for messen var offentlige og private instanser med ønske om å synliggjøre produkter og tjenester fra næringsdrivende kvinner og ulike organisasjoner i Agderfylkene. Fylkesmannen i Vest-Agder, Ann-Kristin Olsen åpnet messen og avduket messens symbol: 12 par røde sko som ble heist opp under taket.
Rett ved inngangsdøren til Ekserserhust, plassert mellom urter og stauder og symaskiner sto jeg med mine plakater, bøker og info-materiell. Selvsagt også informasjonsmateriell om IBAN! (Det ble for kort tid til å mobilisere egen IBAN-stand.) Været var litt for fint til å oppfylle messearrangørenes forventninger til publikumstilstrømning, men jeg er en erfaring rikere og har gjort logoen min litt bedre kjent lokalt. Er den ikke fin?
Kameleonen kan se i ulike retninger samtidig, skifte farge med omgivelsene, holde seg fast med sin sterke hale når den flytter seg fra gren til gren, og har næringsvett (jfr. den lynraske tungen). Når fare truer kan kameleonen også løpe! Kort sagt: Ideelt utstyrt for flytting mellom kulturer!
Jeg har to hovedmålgrupper for Transkulturia-virksomheten: Arbeidsgivere som stasjonerer norsk personell i utlandet, og etater og instanser med ansvar for flyktninger og innvandrere. Flerkulturell oppvekst får man i begge disse gruppene, og parallellene er mange. For meg er det meningsfylt å gjøre bruk av min sosionombakgrunn sammen med egen oppvekst- og livserfaring.
B.D.
Kontakt forumansvarlig vedrørende dette innlegget
|